Dag 3 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2014 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2014 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Oegandagroep 2014

24 Juli 2014 | Oeganda, Tororo

Vandaag waren wij vroeg uit de veren. Die werden namelijk klaargelegd voor de knutselactiviteiten. (De Plus geeft meer!!) Iedereen zocht zijn oudste kloffie bij elkaar want er werd geverfd. Het CD-hopehome werd in de volle zon afgeschilderd net als de toiletgroep van de lagere school. Frits en Anne kunnen met name over de verfklus van de toiletgroep in geuren en kleuren vertellen: de kleur was Snowwhite en de geur opvliegend donkerbruin! Wilma en Ria gingen samen naar Tororo voor de boodschappen in Makro-formaat variërend van minibananen, verse ananas tot een 40 kilozak meel. Bij de Cup-a-soup van 12.30 uur zei Henk opgelucht: “Ik ben er weer!” en Frits zat er na een koude douche weer Frits en fruitig bij. Na de lunch gingen Lotte, Anne en Christine naar de brainstorm van de te organiseren sportdag voor de scholen. Nellie ging aan de slag met de Saroma waarop wij de kinderen ’s avonds zouden gaan trakteren. Frits en Henk gingen alvast aan het verven en Nellie volgde daarna. De knutselmiddag die om 15.00 uur begon, was een groot succes. Wat leuk dat wij zoveel veren hebben kunnen meenemen, want er zijn heel wat hoofdbanden mee gemaakt. Iedereen bedankt! Zo’n 80 kleine Hiawatta’s kleuren nu de omgeving en wij zien de veren overal van verre opduiken bij de hutjes. Daarna was het nog even spelen en zingen want om 18.00 uur werden wij weer verwacht in de basisschool voor de maaltijd met Devotion. Dit betekent danken, bidden, zingen en gezamenlijk eten met de CD-Hopekinderen, de staff en kinderen uit de omgeving. De hoofdmaaltijd werd gekookt door Joy en Miria en Nellie zorgde voor het dessert. Een prachtige, ontroerende avond met mooie gesprekken en veel plezier. Het was aardedonker toen wij weer richting het guesthouse gingen in het gezelschap van een paar kinderen die wij thuis zoudenbrengen. Een spannende tocht met een fikse regenbui. Kletsnat kwamen wij thuis. Toen was het de hoogste tijd voor het maken van twee verslagen want het thuisfront wil tenslotte ook wat aandacht.

P.S. Jullie begrijpen wel dat wij na thuiskomst de plaatselijke middenstand gaan opzoeken voor een kleine vergoeding voor de sluikreclame. Dit uiteraard ten goede van CD Hope.

• 24 Juli 2014 - 12:10

Ben En Anita:

Het is goed te lezen:
    Een TOP-OLO dag!!!

• 24 Juli 2014 - 14:40

Sandra,Madelon,Brianne:

Hallo Oegandagangers,

Wat leuk om jullie leuke verhalen en foto's te lezen en te bekijken!!
    Maar wat een heimwee krijgen wij.............
    Geniet van deze mooie ervaring!

• 24 Juli 2014 - 20:33

Nicoline:

Superleuke verslagen van mooie dagen.

• 24 Juli 2014 - 22:57

Angeline Gelderblom:

Lieve Christine en Lotte,

Geweldig om deze verhalen te lezen en de bijbehorende plaatjes te zien! Christine wat kun je het toch weer heerlijk verwoorden allemaal!! Wij hebben hier lol gehad om die veertjes, die oma had gespaard voor het WK, had ik het maar geweten, dan had ik ze doorgestuurd!!! Want wij wisten niet wat we er mee moesten, zo zie ja maar weer!! Wens jullie heel veel plezier en succes met de komende dagen!! Geniet er van! Dit wordt een ervaring die je je hele leven niet meer vergeet!!! Dikke kus Angeline

• 25 Juli 2014 - 11:11

Ton En Ilse De Lange:

Wat een mooie verhalen om te lezen. Geniet met volle teugen van het leven in Chawolo. Groeten aan allemaal en Tim, Wilma, Eugene en Jaimie vanuit Oostenrijk.

• 25 Juli 2014 - 22:47

Marja Los:

Hallo lieve mensen,

heerlijk om te lezen over jullie avonturen en wat een prachtige foto's met allemaal blije koppies. Jullie doen heel goed werk dat is één ding wat zeker is.Met elkaar genieten dat is waar het om draait.XXX